Om skolan

Vattholma skola tar emot elever från förskoleklass till årskurs 6. Läsåret 2023/2024 har vi cirka 200 elever och samtliga klasser är enparallelliga. Idrottshallen är modern och stor. Vi har närhet till skog och elljusspår. Vintertid har vi tillgång till pulkabackar och vårdnadshavare hjälper oss att spola isen. Biblioteket ligger ett stenkast från skolan.

På vår skola arbetar vi hälsoinriktat. Det innebär att vi:

• ser elevernas goda hälsa som en viktig förutsättning för god inlärning.
  • ser till att ett hälsofrämjande arbetsätt genomsyrar hela dagen.
  • arbetar för att få till en balans mellan kroppen, det mentala välbefinnandet och den yttre miljön.
  • strävar efter att ha ett pass rörelse varje dag.
  • samarbetar med Måltidsservice för att i möjligaste mån minska sockerintaget på frukost, lunch och mellanmål.
  • inte har med oss eller bjuder på bakverk, glass, godis, saft, läsk med mera bortsett från första skoldagen då vi firar med en glass och vid skolavslutning bjuds det på en liten godsak.